Benzin Pompası Neden Arıza Yapar
Yakıt pompası ya da diğer adıyla benzin pompası yakıtı depodan emerek motora ileten parçadır. Şu hususun da altını çizmekte fayda bulunmaktadır. Benzin pompası benzinli veya LPG’li araçlarda bulunurken dizel araçlarda mazot pompası bulunmaktadır. Elektronik beyin yardımıyla kontrol edilen yakıt pompaları kontağı açtığınızda. (Anahtar çevrildiğinde) 1-2 saniye çalışır ve basınç oluşturur.Bu esnada arka koltuk altından ses duyulur.
Marşa basıldığı anda bu basıncının etkisi ile motor yakıtı gönderir ve aracın çalışması sağlanır. Bu pompa bozulduğunda araç genel olarak çalışmaz ve sadece boş marş sesi duyulur. Marşa basıldığında aracın çalışmaması durumunda öncelikle ateşleme sistemi(yani buji buji kabloları vb ) kontrol edilmeli sorun olmadığı takdirde benzin pompasından şüphelenilmelidir.
Pompa tamamen bozulmamışsa yani tıkanma vb sebeplerle basma miktarı azalmışsa, bu durumda motor tekleme, gaz yememe, yüksek hızlara çıkamama gibi belirtileri olacaktır.
Benzin Pompası Nerede Bulunur?
Genel olarak arka koltuğun oturma kısmının altında bulunur.
Benzin Pompası Arızası ve Onarım Aşamaları
- Benzin pompası arızaları artık tespiti makina (diagnostik) ile yapılabilen arıza tipidir.
- Benzin pompasında ki arızanın tam olarak ne olduğu tespit edilmeli ve buna göre hareket edilmelidir.
- Bazen küçük bir sigorta atması, rölenin bozulması, yada kablolardaki kopma ve gevşemeler benzin pompası arızası gibi görülmektedir.
Benzin Pompası Temel Arıza Sebepleri
Mazota göre benzin daha temiz bir yakıttır ancak benzin deposundan uzun süreli kalan yakıt vb kirlerin yüzünden benzin pompanız bozulabilir yada yanabilir.
- Kaliteli yakıt kullanmak ve belli aralıklarla yakıt tankının temizlenmesi sizi bu arızaya karşı uzun vadede koruyacaktır.
- İkinci arıza sebebi ise sürekli aracı çok az benzin ile kullanmaktır. LPG’li araçlar aynı zamanda ilk çalışmada benzin kullandığından genelde depoda çok az miktar benzin kalmaktadır. Benzin pompası araç çalıştığı sürece sürekli çalıştığından az miktarda benzin pompanın yanmasına sebep olmaktadır.(soğuma ve yağlama yapılamadığı için) En az çeyrek depo yakıt bulundurmak yerinde olacaktır.
- Eski karbüratörlü araçlarda, elektrikli benzin pompası bulunmaz, bu araçlarda benzin otomatiği dediğimiz diyaframlı bir benzin pompası vardır. Bu benzin otomatiği motorda bulunur ve hareketini mekanik olarak eksantrik milinden alarak çalışır.