Ülker ile McVitie’s Pladis Çatısı Altında Birleşti

Pladis Üst Yönetici Yardımcısı Mehmet Tütüncü, Ülker, Godiva ve McVitie’s ile çıktıkları global marka yolculuğunda hızlanacaklarını söyledi. Ortadoğu ve Kuzey Afrika’nın (MENA) satıştaki payı yüzde 12’ye ulaşacak.

Pladis, MENA'da büyüyecek

A+ A

Serhat ALİGİL

CİDDE – Yıldız Holding’in “atıştırmalık” şirketi “pladis”in 2016 sonunda geldiği nokta ve yeni hedefleri, Pladis Üst Yönetici (CEO) Yardımcısı Mehmet Tütüncü tarafından, global marka yolculuğunun başlangıç ülkesi olarak nitelenen Suudi Arabistan’da masaya yatırıldı.

Ülker, Godiva ve McVitie’s markalarını bünyesinde barındıran şirketin 2016 sonunda 14,1 milyar liralık satış hacmine ulaştığını, 13 ülkede 34 fabrika ve yüzde 40’ı kadın 26 bin çalışanla faaliyet gösterdiğini ifade eden Tütüncü, “Dünyanın üçüncü bisküvi, yedinci büyük çikolata üreticisiyiz. Yaklaşık 4 milyar kişinin yaşadığı bir coğrafyaya hitap ediyoruz. 120 ülkede ürünlerimiz satılıyor. Türkiye’de atıştırmalık ürünlerde, İngiltere, S. Arabistan, Lübnan ve Katar’da bisküvide birinci markayız” dedi.

Fırsatları değerlendiririz

Geçen yılki satış rakamlarına göre öne çıkan pazarlarının yüzde 40 ile İngiltere, yüzde 30 ile Türkiye ve yüzde 12 ile Avrupa olduğunu açıklayan Tütüncü, ayrıca Ortadoğu- Kuzey Afrika’nın (MENA) yüzde 7, Kuzey Amerika’nın yüzde 6 pay aldığını anlattı.

Tütüncü şöyle devam etti: “Her lokmada dünyaya mutluluk vadediyoruz” sloganıyla yola çıktık. Şirketimiz önümüzdeki 3 yılda ortalama yüzde 15 büyütmek istiyoruz. Bunu ana pazarlarımıza yenilerini ekleyerek yapacağız. Öncelikli pazarlarımız, MENA, Kuzey Amerika ve Sahraaltı Afrika olarak belirledik. Ayrıca Latin Amerika’da da aktif olacağız. Buna uygun olarak 2019 yılında pazar dağılımımızın; yüzde 28 Türkiye, yüzde 26 İngiltere, yüzde 12 MENA, yüzde 12 Amerika ve yüzde 11 Avrupa haline dönüşmesini hedefliyoruz.” Bu kapsamda ayrıca yeni şirket satın almayla ilgili soruları da yanıtlayan Tütüncü, şu yorumu yaptı:

“Spesifik bir şey söylemek mümkün değil ama fırsat olursa, stratejimize de uygunsa değerlendirilir.” Büyüme stratejileri kapsamında MENA’nın önemine işaret eden Üst Yönetici Yardımcısı Tütüncü, bölgedeki atıştırmalık pazarı büyüklüğünün 3,5 milyar dolar olduğunu belirterek şunları söyledi:

MENA’dan 320 milyon dolar

“Bizim bu pazardaki büyüklüğümüz 320 milyon dolar. Yani gidecek daha uzun bir yol var. Üç yıllık dönemde, tüm Ortadoğu’da bisküvi pazarında bir veya ikinci olmayı, çikolata, sakız ve şekerlemede rekabet edebilen güçlü markalar geliştirmeyi, her yıl en az yüzde 15 ciro büyümesi hedefliyoruz. S. Arabistan’daki üretim tesislerimizi bölge için merkez haline getireceğiz.”

MENA kapsamında, sorunlu bir dönemden geçen Mısır’la ilgili bilgi veren ve orada çok modern bir fabrikaları olduğunu hatırlatan Tütüncü, “Tesislerimizin hepsi tam kapasite çalışıyor. Mısır ekonomisinde de bir gelişme var. Bu gelişmeye ve pazar büyümeye başladığında ciddi bir zemine ve güce sahip olan önemli şirketlerden biri olacağız. Altyapı hazır. Fırsatlara hazır bir fabrikamız var” dedi.

S. Arabistan’daki faaliyetleri hakkında bilgi veren Pladis Ortadoğu Başkanı Mert Altınkılıç bu ülkedeki iki fabrikada 40 bin ton üretim yaptıklarını söyledi. Toplam çalışan sayısının yüzde 25’i kadın 900’e ulaştığını ifade eden Altınkılıç, şöyle devam etti:

Riyad Godiva’da lider

“Geçen yıl 140 milyon dolar ciroya ulaştık. Bu yıl ciroda yüzde 23 artış hedefliyoruz. Satış şirketimiz ve 100 araçlı bir dağıtım filomuz var. Ülker pazarda lider ve bisküvi kategorisinde yüzde 36 ile ilk akla gelen marka. Ülker ve McVitie’s ayrı ayrı pazarın birinci ve ikincisi. İkisi birlikte yüzde 20,1’lik pazar payı ile açık ara lider. Suudi tüketiciler, bisküvi ve çikolatanın birlikte kullanıldığı ürünleri çok seviyor. Örneğin burada “çay bisküvisi” olarak bilinen pötibör özel tatlılarda kullanılıyor. Ayrıca ailelerin geniş olması nedeniyle büyük paketleri tercih ediyorlar.”

Altınkılıç ayrıca, S. Arabistan’ın çikolata için son yıllarda gelişen bir pazar olduğunu belirterek şu örneği verdi: “Riyad’daki Godiva mağazamız dünyanın en çok satış yapan mağazası.” Riyad mağazasının aylık ortalama cirosu 1,2 milyon liraya ulaşıyor.

Suudi okullarında çikolata kaplamalı ürünler yasak 

S. Arabistan’da okul kantinlerine gireceklerini açıklayan Pladis Ortadoğu Başkanı Mert Altınkılıç, çocukların sağlıklı beslenmesiyle ilgili tartışmaların bu ülkedeki yansımaları hakkında da bilgi verdi: “S. Arabistan kriterler açısından bölgede de belirleyici ülke. Çok sıkı denetleme var. Çünkü obezite bu ülkede de büyük sorun. Bu nedenle örneğin çikolata kaplamalı ürünlerin okullara girmesi yasak. Ayrıca porsiyonlar azaldı, paketler küçüldü.”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir