Dolandırıcılar Bu Kezde Sosyal Medyayı Hedef Aldı

Son yıllarda e-ticaret, sosyal medya ve mobil uygulama kullanımının yaygınlaşmasıyla bu alanlardaki dolandırıcılık olaylarında artış yaşanırken, uzmanlar, dolandırıcılık girişimlerine karşı kullanıcıları uyarıyor. Son dönemde çok sayıda güvenilir markanın unvan, logo ve benzeri kurumsal kimlik bilgileri kullanılarak ve internet siteleri taklit eden dolandırıcılar sahte kampanya kurgularındaki artış dikkati çekiyor.

 
Siber suçlular, her geçen gün yeni bir teknikle eğitim düzeyi fark etmeksizin her kesimden vatandaşı mağdur ederken, dolandırıcılar da e-ticaretten sosyal medyaya kadar birçok alana yayıldı. Tüketicilerin bu tür girişimlerden korunmaları için kampanya içeriğini ilgili markanın orijinal ve güvenilir internet sitesinden kontrol ve teyit etmesi büyük önem taşıyor.

Uzmanlar, dolandırıcılarla şifre, hesap ve kart bilgilerinin kesinlikle paylaşılmaması ve ucunun nereye varacağı bilinmeyen “link”lerin tıklanmaması gerektiğine dikkati çekiyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir