Black Friday Bitti Sırada Siber Pazartesi Var

Bir alışveriş çılgınlığı olan Black Friday (Kara Cuma) sadece ABD’yi değil, Türkiye’yi de etkiledi. Siteler çökerken, büyük indirimlerle alışveriş yapmak isteyen tüketiciler hayal kırıklığı yaşadı. 27 Kasım Pazartesi günü ise online alıveriş çılgınlığı ‘Cyber Monday’ başlayacak.

ABD’den çıkıp, Türkiye dahil hemen hemen tüm ülkelere yayılan alışveriş çılgınlığı günü ‘Black Friday’ (Kara Cuma) dün tüm dünyayı kasıp kavurdu. ABD’de Şükran Günü’nden sonra gelen ilk cuma olan ve markaların ürünlerini bugüne özel kampanyalı fiyatlardan satışa sunduğu “Black Friday”de, dünya yüzde 80’leri aşan oranlardaki indirimlere koştu.

Aksesuvar, ev eşyası gibi perakende ve online satış kanallarındaki mağazaların da katıldığı ‘Yerli Black Friday’de ise tüketicilerin ilgisi internet sitelerini çökertti.

Ancak Türkiye’deki Black Friday indirimleri, gizli zam ve az talep gören ürünlerde yapılan nispeten düşük indirimlerin gölgesinde kaldı.

Tüketicilerin bugünün özelinde en çok talep ettiği ‘indirimli akıllı telefonlarda’ marka ve model sayısı ile indirim oranları oldukça sınırlı kalırken, yerli tüketicilere yönelik Black Friday kampanyaları yapan şirketlerin online satış kanallarına gelen yoğun trafik, bu sitelere gün içinde zaman zaman erişim sorunu yaşattı.

Ancak tüketiciyi asıl kızdıran bir çok üründe fiyatların önce yükseltilip devasa bir indirim yapılıyormuş gibi sunulması oldu. Black Friday’in indirim kampanyasından çok, reklam mecrasına döndüğü Türkiye’de, ‘çılgınlık’ furyasına inşaat sektörü bile katıldı. Bazı gayrimenkul şirketleri, yüzde 10’luk standart indirimlerini “Konutta Black Friday’e özel indirim” adıyla sundu.

ABD’de Şükran Günü (23 Kasım Perşembe) ile başlayıp, aralık ayı sonuna kadar devam eden ‘Bayram Sezonu’nda bu yıl sadece online satışların yüzde 13.8 artışla 107.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

27 Kasım Pazartesi günü gerçekleşecek olan online alıveriş çılgınlığı ‘Cyber Monday’de ise bu yıl satışların yüzde 16.5 artışla 6.6 milyar dolara ulaşıp tarihi rekorunu kıracağına kesin gözüyle bakılıyor.

2016 yılında 2.4 milyar dolar olan Şükran Günü’nde online alışverişlerin toplam tutarı bu yıl 2.8 milyar doları aştı. Geçen yılki Black Friday’de 4.3 milyar dolar olan online satışların ise dün itibarıyla yüzde 16’lık artışla 5 milyar doları aştığı tahmin ediliyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir