Verimli Bir Gün İçin Sabah Alışkınlıkları

Sabah Alışkanlıklarınızı Değiştirin!

Sabahları mutlu uyanan bir insan değilseniz, bakış açınızı değiştirmenin zamanı gelmiş olabilir. Harvard tarafından yapılan bir araştırmanın bulunan ideal yapı ile, günlük 9-5 aralığında sıkıştığımız zamanlarda daha esnek ve yaratıcı olabilmemizin mümkün olduğu vurgulanıyor. Aslında sorun günümüzün 9-5 klasik zamanlamasında. Bu saat aralıklarında beynimizin motive olmadığı anlarda bile çalışmak için beynimizi zorluyoruz. Bu saat dilimi içinde günlük işlerimizi yapmamız için daha uzun saatlerimizin olduğunu düşünüyoruz ve beynimiz rahatlama moduna giriyor ve böylece odaklanmamız daha da zorlaşıyor.

Peki, tüm bunları çözmemizin yolu nedir? Çalışma verimliliğini elde etmenin en iyi yolu, günün ilk 3 saati için yoğun bir şekilde odaklanmaktır. Bu, beynimizin çalıştığı optimum zamandır.

 

-Mümkün olduğunca erken uyanın

Mümkün olabildiği kadar erken kalkma rutini oluşturmayı deneyin ve buna başlayın, çünkü sabahları ne kadar çok zaman geçirirseniz, günün geri kalanında da daha fazla üretken olursunuz. Erkenden uyanıp iş yerine 1 saat önce gittiğinizde bile kimse gelmeden ne kadar çok iş yapabileceğinizi bir düşünün. Aslında erken kalkmak düşündüğünüz kadar zor değil, buna başladıktan birkaç hafta sonra bedeniniz ve zihniniz erkenden uyanmaya başlayacaktır.

– Protein açısından zengin bir kahvaltı yapın

Güne sağlıklı ve iyi bir kahvaltı ile başlamak önemlidir. Üstelik bu, beyniniz ve vücudunuz için gereken enerji miktarı anlamına gelir. Böylece günün ilk 3 saatinde enerjik ve zinde bir seviyede çalışabilirsiniz. Protein açısından zengin bir kahvaltı, kan şekeri seviyesini düzenlemek ve açlık krizlerini önlemek için de yardımcı olacaktır. Ayrıca gün içinde çalışmanız için gerekli olan enerjiyi de size sağlayacaktır.

– Uyarıcılardan kaçının

Sabah erken kalktığınızda, uyanmamıza yardımcı olacak bir fincan kahve içmek size çok cazip gelecektir. Fakat doğal yol olmayan, kendi kendinize uyanmanıza yardımcı olmayan her şeyden kaçının, yani uyanmanız için vücudunuza kafein gibi uyarıcı maddeler almayın. Sabahları kendi kendinize uyanmanın en güzel yolu, kalktığınızda duşa girmek ve çıkmadan soğuk su ile uyanmaktır.

– Meditasyon

Bazı kişilere çok anlamsız gelen meditasyon, aslında odaklanmak ve zihninizi temizlemek için inanılmaz bir yoldur ve sabahları ilk olarak meditasyon yapmak, tüm bedeninizi sakinleştirmeye ve zihninizi işleriniz için ayarlamanıza ve hazırlamanıza yardımcı olacaktır. Gün içinde yapmanız gereken her plan için netlik kurmanıza yardımcı olur, hatta gün içinde doğabilecek bir problemle başa çıkmanız için yardımcı olur. Bunu evden ayrılmadan önce yapabilirsiniz, işe gidip gelirken veya iş yerine gittiğiniz ilk anda yapabilirsiniz.

– Dikkatinizi dağıtan herşeyi uzaklaştırın

Erken kalkmanın en güzel yanı, etrafınızda sizi rahatsız edecek veya stres yaratacak daha az insan olmasıdır. Verimli bir sabah geçirmek istiyorsanız, çalışmaya başlamdan önce telefonunuzu bıraktığınızdan ve önümüzdeki 3 saat boyunca sosyal medyayı veya e-postaları kontrol etmemeye dikkat edeceğinizden emin olun. Doğa seslerini yansıtan bir müzik veya şarkı dinlemek, beynin odaklanmasına ve dışardan gelen dikkat dağıtıcı sesleri duymamanız için iyi bir yol olabilir.

– Zihinsel bir mola verin

Verimli bir sabah için bu uygulama belki size alışılmadık ve imkansız bir yol gibi görünebilir fakat sonunda ulaşacağınız başarı ve verimlilik buna değecektir. Bu uygulamanın avantajı, bu 3 saatlik dilim içerisinde tüm gün yaptığınız işlerden daha çok iş yapabilecek olmanızdır. 3 saatlik bir çalışma zamanından sonra, zihninizin ve vücudunuzun dinlenmesi için bir mola verin ve kendinize zaman ayırın. Belki bir yürüyüşe çıkmak, belki dışarı çıkıp hava almak mola zamanınız için yapabileceğiniz seçenekler olabilir.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir