Bir Devrin Sonu Açık Dizin Projesi DMOZ Kapandı

DMOZ, gelmiş geçmiş en büyük açık dizin projesidir. Daha öncesinde SEO açısından bu dizin sitesinde yer almanın oldukça fazla önemi vardı. Fakat editörlerin bunu suistimal etmesi bu platformun da backlink satış platformu haline gelmesine neden oldu.

DMOZ sitesinin ana sayfasında 14 Mart 2017’den itibaren kapatılacağını söyleyen bir bildirimle paylaştı:

Pazarlamacılar ve araştırmacılar DMOZ’u uzun zaman süredir kaynak olarak kullanmayı bıraksa da DMOZ yayın hayatına devam etti. Aslında bu dizin sitesinin yayın hayatına bu kadar uzun süredir devam etmesi sektör de yer alan kişileri oldukça şaşırtıyordu diye düşünüyorum.
DMOZ olarak da bilinen Open Directory Project (ODP) ya da Türkçesiyle Açık Dizin Projesi, internetteki web sitelerinin konularına göre sınıflandırılarak ve gönüllü editörlerce incelenerek yayımlandığı bir web dizinidiydi. Birçok arama motoru DMOZ’daki siteleri direkt olarak izler ve özgür bir lisansla yayınlanan DMOZ verilerini kullanılırdı. Oldukça güvenilir bir altyapısı vardı. Yasa dışı, problemli ve kalitesiz sitelerin listelenmesine izin verilmezdi. Projenin sahibi AOL’du. İlk kurulduğunda directory.mozilla.org alan adını kullandığı için adı Directory Mozilla sözcüklerinin kısaltılmasından oluşsa da bugünkü Mozilla Vakfı ve Mozilla projeleriyle bir ilişkisi yoktu.

DMOZ, insanlar tarafından sınıflandırılmış Web içeriğini barındıran en geniş kapsamlı veritabanıydı. İnternet kullanıcılarından oluşan editör kadrosu, Web’deki kaynakların keşfini sağlayan kolektif beyni oluştururdu. DMOZ, Web’in en büyük ve en popüler arama motorlarının ve portallarının dizin hizmetlerini güçlendirmekteydi. Bunlara Netscape Search, AOL Search, Google, Lycos, HotBot, DirectHit ve daha yüzlercesi dahildi.

Yazar: admin

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir